5/5 - (1 امتیاز)

یکی از فاکتور هایی که بر روی تعداد بازدید پست ها و استوری های شما تاثیر می گذارد، زمان انتشار آن ها است. بنابراین شما باید بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام را بیابید تا بتوانید موفقیت بیشتری در اینستاگرام داشته باشید. در این مقاله در فالوکمپ قصد داریم درباره بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام قانونی دارد و آن این است که هرچه پست شما در ساعات اولیه انتشار بیشتر لایک و ویو بگیرد، اینستاگرام آن پست را به کاربران بیشتری نمایش می دهد.

به عنوان مثلا فرض کنید پست شما 4هزار لایک دریافت کند و این 4هزار لایک را در 1 ساعت دریافت کند. یا اینکه 4هزار لایک را در 3 ساعت دریافت کند. در موقعیت اول، اینستاگرام پست شما را محبوب تر می یابد و آن را بیشتر به کاربران نمایش می دهد.

بنابراین بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام از این جهت اهمیت دارد که شما در زمانی که اکثر فالوور هایتان به اینستاگرام سر می زنند پست منتشر کنید تا در مدت زمان کمتری لایک بگیرید.

بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام
بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام

برای یافتن بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام، می توانید راه های زیر را امتحان کنید:

  1. آزمون و خطا
    یکی از دم دستی ترین و راحت ترین راه ها برای یافتن بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام، استفاده از آزمون و خطا است.
    به این صورت که شما در بازه های زمانی مختلف پست های متفاوتی را در اینستاگرام منتشر می کنید و بررسی می کنید که در کدام بازه زمانی بیشترین بازخورد را گرفته اید. البته نقطه ضعفی که این روش دارد، این است که ممکن است استقبال مخاطبان از پست شما به علت محتوای آن باشد و نه ساعت انتشار اش. در نتیجه ممکن است دچار اشتباه شوید.
  2. استفاده از اینسایت اینستاگرام
    اینسایت اینستاگرام، بخشی دارد به نام Audience که در این بخش اطلاعاتی را درباره مخاطبان تان به شما می دهد. اطلاعاتی از قبیل جنسیت، سن، محل زندگی، بیشترین ساعات فعالیت و… بنابراین شما می توانید از طریق اطلاعاتی که از مخاطبان تان در اینسایت اینستاگرام به دست می آورید، بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام را پیدا کنید.
    زمان پست در اینستاگرام
  3. نظرسنجی از مخاطبان
    راه دیگر برای یافتن بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام، این است که از خود مخاطبان نظر بپرسید که در چه زمان هایی پست های شما را بیشتر تماشا می کنند یا در چه زمان هایی بیشتر در اینستاگرام می چرخند. اطلاعاتی که خود مخاطبان به شما می دهند نیز می تواند برایتان مفید باشد.

همچنین شما می توانید ترکیبی از سه راهکار بالا را انجام دهید تا اطمینان بیشتری از اطلاعات به دست آمده تان حاصل کنید.

از دیگر روش های افزایش بازده پیج اینستاگرام، می‌توان به خرید فالوور فیک و خرید فالوور اینستاگرام اشاره کرد.

بهترین زمان گذاشتن استوری در اینستاگرام

برای یافتن بهترین زمان گذاشتن استوری در اینستاگرام نیز می توانید از راهکار هایی که برای بهترین زمان ارسال پست به شما گفتیم استفاده کنید.

البته احتمالا ساعات پربازدید استوری ها، نسبت به ساعات پربازدید پست ها در اینستاگرام، انعطاف پذیرتر هستند. چرا که افراد معمولا استوری ها را بیشتر از پست ها تماشا می کنند. مثلا اگر تنها 10 دقیقه فرصت گشتن در اینستاگرام را داشته باشند، فقط استوری ها را تماشا می کنند و نگاهی به پست ها نمی اندازند.

بیشتر بخوانید: تا به حال درباره سئو اینستاگرام شنیده‌اید؟

بهترین زمان گذاشتن استوری در اینستاگرام

بهترین روز هفته برای پست گذاشتن در اینستاگرام

برای رسیدن به این نتیجه که کدام روز هفته برای گذاشتن پست مناسب تر است، بهتر است چند فاکتور زیر را بررسی کنید تا یک تقویم محتوایی دقیق داشته باشید:

  1. روز های تعطیل
    در روز های تعطیل معمولا افراد وقت بیشتری برای گشتن در شبکه های اجتماعی دارند. بنابراین در روزهای آخر هفته زمان های بهتری برای انتشار پست در اینستاگرام است.
  2. مناسبت ها
    یکی دیگر از بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام ، مناسبت های گوناگون است. در این مواقع افراد بیشتر در شبکه های اجتماعی جستجو می کنند تا پست ها و اخبار مربوط به آن مناسبت را تماشا کنند.
  3. حال عمومی جامعه
    در روز هایی که جشن و شادی است و حال عمومی جامعه خوب است، روز های مناسب تری برای انتشار پست هایتان هستند. از طرفی روز هایی که عزاداری است یا وقایع ناراحت کننده اتفاق می افتند، زمان مناسبی برای پست گذاشتن نیست و آنطور که باید به پست شما توجه نخواهد شد.
پربازدید ترین ساعت های اینستاگرام در ایران
پربازدید ترین ساعت های اینستاگرام در ایران

پربازدید ترین ساعت های اینستاگرام در ایران

در زمینه پربازدید ترین ساعت های اینستاگرام در ایران، بررسی هایی انجام شده است که شما می توانید بر اساس آن ها عمل کنید.

البته بهتر است که با استفاده از روش هایی که در بالا ذکر کردیم، ساعت مناسب خود تان را پیدا کنید چرا که مخاطبان شما منحصر به فرد هستند و ممکن است ساعت پربازدید شان متفاوت باشد. اما به طور کلی بازه های زمانی که در ادامه می گوییم برای بسیاری از پیج ها کاربرد دارند.

  • بازه زمانی 7 تا 9 صبح
    اکثر افراد زمانی که تازه از خواب بیداری می شوند و چند دقیقه بعد از آن، به سراغ موبایل شان می روند و شبکه های اجتماعی شان را چک می کنند. بازه زمانی 7 تا 9 صبح، زمانی است که معمولا افراد از خواب بیدار می شوند. بنابراین می تواند یکی از ساعت های مناسب برای انتشار پست در اینستاگرام باشد.
  • بازه زمانی 11 تا 14 ظهر
    در بازه زمانی 11 تا 14 ظهر، معمولا افرادی که سر کار هستند برای استراحت، چای یا ناهار برای نیم ساعت یا یکی دو ساعت کارشان را تعطیل می کنند. همچنین افرادی که محصل یا دانشجو هستند نیز، معمولا در این بازه زمانی کلاس ندارند و زمان ناهار و استراحت شان است. پس بهترین فرصت است که شما پست خود را منتشر کنید چرا که افراد زیادی در این زمان در اینستاگرام آنلاین خواهند بود.
  • بازه زمانی 5 تا 7 عصر
    این بازه زمانی معمولا وقتی است که کار افراد تعطیل می شود و به خانه باز می گردند. بنابراین فرصت بهتری برای چرخیدن در فضای مجازی دارند. شما می توانید در این زمان پست خود را منتشر کنید تا بیشتر دیده شود.
  • بازه زمانی 9 تا 1 شب
    افراد همانطور که پس از بیدار شدن به موبایل شان سر می زنند، قبل از خواب نیز آن را چک می کنند یا با آن در شبکه های اجتماعی می گردند. در نتیجه این باز زمانی نیز یکی از بازه های پربازدید در اینستاگرام است.

بیشتر بخوانید: 22 ابزار حرفه ای آنالیز پیج اینستاگرام

سخن آخر

ما در این مقاله درباره بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام صحبت کردیم. طبیعتا تنها زمان ارسال پست نیست که بر روی دیده شدن شما اثر می گذارد و مهم ترین چیز، جذابیت محتوا است. اما بد نیست که شما زمان های پر بازدید پیج تان را بدانید تا بازدهی بیشتری در پیج تان داشته باشید.

شما می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید. همچنین اگر این مطلب برای شما مفید بود، آن را برای دوستان فعال خود در اینستاگرام ارسال کنید.

سوالات متداول

  • بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام را چگونه پیدا کنیم؟
    با استفاده از روش هایی مانند آزمون و خطا، استفاده از اینسایت اینستاگرام و نظرسنجی از مخاطبان می توانید بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام را پیدا کنید.
  • چه ساعت هایی برای ارسال پست اینستاگرام مناسب تر است؟
    بازه های زمانی 7 تا 9 صبح، 11 تا 14 ظهر، 5 تا 7 عصر و 9 تا 1 شب.