5/5 - (1 امتیاز)

توییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی قدیمی محسوب می‌شود که هنوز طرفداران زیادی چه در ایران و چه در دیگر نقاط جهان دارد.اگر شما هم به تازگی به خیل عظیم طرفداران توییتر اضافه شده اید، قطعا سوالات زیادی ذهنتان را درگیر کرده است! منشن چیست؟ فیو یعنی چه؟  ریتوییت کرده و … اکنون اگر می خواهید بدانید اصطلاحات توییتر فارسی چه معنایی دارند ؟ با ما در فالوکمپ همراه باشید تا با هم این اصطلاحات را بشناسیم .

توییتر پرطرفدارتر از هر زمان دیگر

توییتر فارسی این روزها به یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی ایرانی، به خصوص برای جوان ترها تبدیل شده است؛ هرچند که راه زیادی دارد تا به پای اینستاگرام برسد، اما توییتر بازها اعتقاد دارند فضای توییتر به مراتب سالم تر و جذاب تر از اینستاگرام است .

اصطلاحات توییتر

یکی دیگر از باورهای اساسی افراد فعال در توییتر این است که فضای توییتر بسیار شبیه به وضعیت واقعی جامعه است، برعکس چیزی که در اینستاگرام وجود دارد کسی در توییتر سعی نمی کند خودش را خوش حال ترین آدم روی زمین نشان دهد. هرچند این فضا بسیار گسترده است و شما با ورود به آن انگار وارد دنیای متفاوت و جدیدی می شوید.

زبان توییتر، زبانی منحصر به خود

یکی از نکات جالبی که در ابتدای ورودتان به توییتر با آن روبرو می‌شوید، اصطلاحات عجیب و متفاوتی هستند که شاید تا بحال با آن ها روبرو نشده باشید. همین اصطلاحاتی که بارها و بارها در طول فعالیتتان در توییتر با آن ها مواجه می شوید به نوعی راه ارتباطی شما با دیگر افراد حاضر در توییتر است.

توییتر و اینستاگرام دو جز جدایی ناپذیر برندینگ در فضای مجازی هستند که به راحتی با تولید محتوای جذاب و خرید فالوور اینستاگرام می توانید در هر دو پلتفرم پیشرفت های خوبی را به دست بیاورید.

نکته جالب در مورد توییتر فارسی این است که این شبکه اجتماعی به نوعی یک جامعه کوچک  به شمار می رود که زبان منحصر به فرد خود را دارد و اگر شما بخواهید به عنوان یک عضو تازه به ان بپیوندید باید اول از همه زبان این جامعه را بیاموزید. در ادامه اصطلاحات توییتر را با هم بررسی می کنیم تا بیشتر با این شبکه اجتماعی آشنا شوید .

توییت زدن

اولین اصطلاح توییتری که باید با آن آشنا شوید “توییت زدن” است، توییت زدن به نوعی شبیه به همان پست گذاری در اینستاگرام است . هر کاربر می تواند بسته به حال خود، دانشی که دارد و نسبت به شرایط روز جامعه هر توییتی با پلتفرم عکس، ویدئو یا متن را به اشتراک بگذارد. در واقع به هر عکس، فیلم یا متنی که فرد مستقیما در صفحه توییتر خود به اشتراک میگذارد، توییت، گفته می شود.

اصطلاح توییت زدن در توییتر

شاید این باور وجود داشته باشد که توییت تنها در قابل متن گذاشته می شود؛ درست است که قالب توییت های اشتراک گذاری شده به صورت متن هستند اما توییت های عکس و فیلم هم شاید نه به ان اندازه ولی تا همان حدود اشتراک گذاری می شوند.

فیو زدن یعنی چه ؟

یکی دیگر از 15 اصطلاح توییتری که باید با آن آشنای داشته باشید، فیو زدن است. فیو زدن معادل لایک کردن در دیگر شبکه‌های اجتماعی است. فیو در واقع مختصر شده favorite یا مورد پسند بودن است . اگر شما از مضمون توییتی خوشتان بیاید یتوانید با قرمز کردن قلب زیر آن توییت، توییت مورد نظر خود را فیو کرده و به دیده شدن آن کمک کنید.

اصطلاح فیو زدن در توییتر

منشن در توییتر به چه معنا است؟

منشن یعنی چه؟ منشن گذاشتن یکی دیگر از اصطلاحات توییتری است که باید از ابتدای ورود با آن آشنا باشید. حتما پیش خواهد امد که با مشاهده یک توییت علاقه پیدا کنید که در مورد آن نظر دهید یا در یک بحث پیش آمده شرکت کنید، منشن گذاشتن در واقع قابلیت مشارکت در بحث ها یا اضهار نظر کردن است. شما پایین هر توییت می توانید برای نویسنده توییت متنی بنویسید یا عکس و فیلمی به اشتراک بگذارید که به آن منشن گفته می شود.

از مهم ترین استراتژی های رشد پیج های تجاری، استفاده از خدمات اینستاگرامی مانند خرید لایک در کنار مکمل هایی مثل سایر شبکه های اجتماعی مانند توییتر است.

آن منشن کردن در توییتر چیست ؟

در کنار منشن گذاشتن یک قابلیت دیگر وجود دارد که دیگر کاربران توییتر هم می توانند به منشن شما واکنش نشان دهندريال آن را فیو بزنند یا برای منشن شما منشن بگذارند. در اصطلاح زمانی که در پاسخ به یک منشن، منشن جدیدی گذاشته شود به آن، آن منشن گفته می شود.

اصطلاح آن منشن کردن در توییتر

ریتوییت کردن چه معنایی می دهد؟

اگر شما پس دیدن یک توییت از محتوای اشتراک گذاری شده ان خوشتان بیاید و بخواهید ان را با دیگر دوستان توییتری خود به اشتراک بگذارید، در اینجا قابلیتی به اسم ریتوییت کردن در اختیار شما قرار دارد که به وسیله آن می توانید به دیده شدن یک توییت کمک کنید . در پایین هر توییت گزینه‌ای به شکل دو فلش رو به هم وجود دارد که با زدن به روی آن می توانید توییت مورد نظرتان را ریتوییت کنید.

فیو استار چیست؟

همان طور که گفتیم فیو همان لایک کردن یا پسندیدن یک توییت است؛ اگر افرادی که توییتی را بپسندند تعدادشان بیشتر از 1000 نفر باشد یا در واقع تعداد فیو کنندگان یک توییت بیشتر از 1000 فیو باشد، اصطلاحا می گویند توییت فیو استار شده است. رشتو یا رشته توییت چیست. 

هر توییتی که گذاشته می شود یک ظرف میزانی خاصی دارد، مثلا شما نمیتوانید در یک توییت بیشتر از  عکس یا یک فیلم و یا 280  کلمه باشد، اگر توییت مورد نظرتان بیشتر از این میزان باشد شما می توانید با قابلیت رشته توییت ادامه توییت را به توییت اولیه اضافه کنید. در اصطلاح توییتر فارسی به این عمل رشتو گفته می شود که به صورت #رشتو نشان داده می شود.

اصطلاح فیو استار در توییتر

معنی ایگنور کردن در توییتر چیست؟

ایگنور کردن یکی از اصطلاحات توییتری دیگر است که مطمئنا بعد از مواجهه با ان با تعجب به آن نگاه کرده اید.  اگر شما سوالی بپرسید یا توییتی بزارید که کسی به آن واکنش نشان ندهد در اصطلاح میگویند فالورها شما را ایگنور کرده اند. در کل به واکنش نشان ندادن به هرچیزی در توییتر، ایگنور کردن گفته می شود.

مومنت کردن یعنی چه ؟

مومنت یعنی گردآوری توییترهای شبیه به هم را در یک گروه دسته بندی کنید که مخاطب با مراجعه به یک موضوع با توییت های مشابه آن مواجه شود . در این مورد فرد زمانی که یک گزینه را سرچ می کند با گزینه‌ های متعدد دیگری روبرو می شود که اطلاعات لازم در آن مورد را در اختیارش قرار می دهد .

کوت کردن یعنی چه ؟

گاهی پیش می آید که شما حین ریتوییت کردن یک توییت قصد نظردهی در مورد آن را دارید و می خواهید نظرتان را با دیگر افراد حاضر در توییتر و فالورهایتان در میان بگذارید که در این جور مواقع از قابلیت کوت کردن استفاده می شود. در این قابلیت شما حین ریتوییت کردن، بالای توییت نظر خودتان را می نویسید .

بیشتر بخوانید: درباره‌ی معجزه کامنت مارکتینگ اینستاگرام بیشتر بدانید

اصطلاح کوت کردن در توییتر

ایمپرشن توییتری چیست؟

به زبان ساده تر ایمپرشن به میزان فعالیت و بازخورد فرد در توییتر گفته می شود. اگر توییت هایی که به اشتراک می گذارید فیو و منشن دریافت کنند، یا در زمان فعالیت، با افراد دیگر در تعامل باشید، در اصطلاح ایمپرشن خود را حفظ کرده اید. اما اگر فیو و منشنی دریافت نمی کنید یا برای کسی فیو و منشن نگذارید و در کنار آن تعامل و فالو هم نداشته باشید، در اصطلاح ایمپرشن شما خراب است.

دایرکت توییتر چیست؟

توییتر هم مانند دیگر شبکه‌های جمعی در کنار فضای عمومی که در اختیارتان می گذارد، دارای یک فضای خصوصی برای تعامل با دیگر کاربران نیز هست که در اصطلاح عامیانه به آن دایرکت گفته می شود. شما در قالب دایرکت می توانید به صورت خصوصی با هرکس که بخواهید صحبت کنید .

ساسپند شدن چیست؟

ساسپند شدن معادل همان بلاک شدن در دیگر شبکه‎ های اجتماعی است. البته منظور بلاک عمومی است! زمانی که نویسنده توییت، توییتی با محتوای توهین، نژاد پرستی یا هر موضوع غیر قانونی بگذارد، با گزارش کاربران حساب کاربری مورد نظر به حالت تعلیق درآمده یا ساسپند می شود.

طوفان توییتری یعنی چه؟

طوفان توییتر در واقع سیل هشتگ گذاری های مرتبط با یک موضوع است که در زمانی مشخص در قابل توییت منتشر می شوند. زمانی پیش می آید که اکثر کاربران توییتر نسبت به یک اتفاق جامعه و یا حتی اتفاقات داخل خود توییتر همرمان واکنش گسترده نشان می دهند که به آن طوفان توییتری می گویند.

اصطلاح طوفان توییتری در توییتر

ترند شدن توییتر چیست؟

وقتی که طوفان توییتری با موفقیت انجام شود و تعداد هشتگ گذاری ها در طول یک ساعت از یک میزانی بالاتر برود به ان ترند شدن گفته می شود. البته ما دو نوع ترند داریم یکی ترند توییتر فارسی که بیشترین هشتگ گذاری در توییتر فارسی را زیرمجموعه قرار می دهد، یکی ترند جهانی که موضوعات جهانی را شامل می شود. ترند شدن یک موضوع ارتباط مستقیمی با اهمیت موضوع پیش آمده در جامعه دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین نرم افزارهای ویو بگیر اینستاگرام (4 مورد)

سخن پایانی

در کل توییتر هم مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی زبان و اصطلاحات خاص خودش را دارد که در این مقاله سعی داشتیم با معرفی این اصطلاحات، به شما کمک کنیم تا فعالیت راحت تری در توییتر داشته باشید. از زمان شروع فعالیتتان در توییتر، با چه اصطلاحات توییتری دیگری آشنا شدید که معنای آن برایتان گنگ بوده است؟