5/5 - (1 امتیاز)

به طور کلی اینگیجمنت به معنای مشارکت است و افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام یک روند بلند مدت محسوب می شود. کسب و کار های اینستاگرامی حال حاضر در جهان باید واقع بین باشند و توقع رشد آنی و لحظه ای را در پیج خود نداشته باشند. اما می توانید با راهکارهایی اینگیجمنت خود را افزایش دهید که در این مطلب به شرح هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟

اینگیجمنت در اینستاگرام به معنای تعامل فالوور ها با محتوایی است که توسط شما در پیجتان منتشر می شود. در واقع اینگیجمنت ارتباط پیج شما را با فالوور های پیجتان اندازه بررسی می کند.

الگوریتم های اینستاگرام به طور پیوسته در حال تغیر و آپدیت شدن، هستند به همین دلیل اینگیجمنت اینستاگرام پیج شما یک روند ثابت نخواهد داشت و روند نوسان دار و سینوسی را طی خواهد کرد.  بیشتر افراد در محاسبه اینگیجمنت به بررسی لایک های پیج خود می پردازند و این معیار کافی برای محاسبه اینگیجمنت در اینستاگرام نیست.

شما باید از ابزاری در اینستاگرام به نام instagram insights استفاده کنید که شامل آمار های مختلفی همچون لایک و کامنت و شیر کردن پست و ذخیره کردن پست توسط افراد و … می باشد.

چگونه اینگیجمنت در اینستاگرام را افزایش دهیم؟

راهکار های بسیاری برای افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام موجود است که با رعایت کردن آن ها در دراز مدت سبب پیشرفت پیج تان خواهید شد. در ادامه به بررسی این راهکار ها برای افزایش اینگیجمنت می پردازیم.

۱- شناخت کافی از مخاطب خود

در بالاتر از ابزار insights نام برده شد، شما می توانید با استفاده از این ابزار معیار های مخاطبان خود را بشناسید. تب Audience در اینستاگرام نشان دهنده معیارهای مخاطبان شما است که با توجه به این معیارها می توانید محتوای پیج خود را بر اساس نیازهای مخاطبانتان تولید کنید و شاهد پیشرفت پیج خود باشید.

افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام

۲- در زمان مناسب پست گذاشتن

یکی از موارد بسیار مهم در اینستاگرام ویو می باشد و زمانی ویو پست شما بیشتر خواهد بود که پست را در زمان مناسبی در پیج خود قرار دهید. منظور از زمان مناسب چیست؟ در واقع زمان مناسب بارگزاری پست وابسته به آنلاینی فالوورهای شما دارد.

شما باید با استفاده از آنالیز اینستاگرام زمان دقیق آنلاین بودن فالوورهای خود را به دست آورید و در زمانی که بیشتر فالوور ها آنلاین می شوند، در آن زمان پست خود را در اینستاگرام منتشر کنید. اگر پست شما مربوط به تولد فردی است یا مربوط به مناسبتی و … می باشد، بهتر است که پست خود را در موعد مقرر بگذارید.

زمان انتشار پست در اینستا

بهترین راهکار برای افزایش اینگیجمنت شما و ورود به اکسپلور افزایش لایک و خرید کامنت سفارشی اینستاگرام است.

فرض کنید پیجی در رابطه با سینما دارید و پستی تهیه کرده اید برای رابرت دنیرو، بهترین زمان منتشر کردن این پست زمانی است که تولد رابرت دنیرو نزدیک است یا این که در آن زمان #رابرت_دنیرو بیشتر سرچ می شود، در این صورت پست شما بازدید بیشتری خواهد داشت.

۳- تعامل برقرار کردن با فالوورها

اینستاگرام یک اپلیکیشن است که در دسته شبکه های اجتماعی قرار می گیرد، همانطور که می دانید برای موفقیت در شبکه های اجتماعی باید اجتماعی باشید و تعامل برقرار کنید، همین تعامل برقرار کردن است که باعث افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام می شود.

چگونه با فالوور های خود تعامل برقرار کنیم؟ کار ساده ای است اما ممکن است زمانبر باشد ولی در بلند مدت تاثیر به سزایی بر روی پیج شما خواهد گذاشت، برای این تعامل برقرار کردن باید اکثر کامنت ها را تا جایی که می توانید ریپلی بزنید و جواب آن ها را بدهید، باید به دایرکت ها جواب بدهید کاری که اکثر پیج ها انجام نمی دهند، در واقع بخش بزرگ تعامل بر قرار کردن با مخاطبانتان جواب دادن به دایرکت ها است.

تعامل و افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام

با انجام دادن این مکالمات که شامل جواب دادن به دایرکت ها و کامنت ها می شود، مخاطبان خود را نیز بهتر خواهید شناخت.

بیشتر بدانید: ۱۱ مورد از دلایل کم شدن لایک اینستاگرام

۴- از هشتگ ها در پست ها و استوری ها بهره ببرید

هشتگ ها به کاربران این امکان را می دهد تا موضوعی را که می خواهند سرچ کنند و ممکن است که در این سرچ کردن ها پست شما نیز دیده شود.

شما باید در انتخاب هشتگ ها دقت فراوانی را داشته باشید، سعی کنید هشتگ های که بیشتر سرچ می شوند را در کپشن پست های خود و استوری ها قرار بدهید، هشتگ هایی را که در حوزه کاری شما رواج دارند را بشناسید، از هشتگ هایی که رقبای شما در کپشن خود و استوری هایشان قرار می دهند، استفاده کنید.

در کپشن خود از یک هشتگ خاص و منحصر به فرد استفاده کنید زیرا یک هشتگ خاص تاثیر بسزایی در افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام برای شما خواهد داشت.

۵- منتشر کردن پست به صورت پیوسته و به دور از افراط

زمانی که به صورت مداوم در اینستاگرام فعالیت کنید و به صورت پیوسته پست منتشر کنید، در ذهن مخاطب باقی می مانید و مخاطب پیج شما را از یاد نمی برد، البته باید در نظر داشته باشید که در بارگزاری پست افراط نکنید زیرا ممکن است مخاطب خسته و دل زده شود. دو نکته قبلی همان بحث صبر و حوصله است که برای افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام لازم است.

حتما این سوال به ذهنتان خطور کرده که چگونه پست ها را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید؟ بهترین راهکار برای این که منظم و مرتب پست بگذارید این است که یک تقویم محتوایی داشته باشید.

شما باید در تقویم محتوایی نوع پست و قالب پست و زمان پست را از قبل مشخص کنید و طبق آن جلو بروید.

بیشتر بدانید: چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

این مسئله که چه تعداد پست باید در روز بگذارید کاملا وابسته به محتوای پیج شما می باشد، به عنوان مثال پیجی که عکس طنز می گذارد باید فعالیت بیشتری نسبت به پیجی که تدوین فیلم و موزیک انجام می دهد داشته باشد.

انتشار مرتب پست

معمولا پیج هایی که فالوور فراوانی دارند حداقل هفته ای هفت پست می گذارند و حداکثر هفته ای چهارده پست در پیج خود قرار می دهند.

۶- نوشتن کپشن

مورد دیگری برای افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام نوشتن کپشن موثر و خاص می باشد. برای نوشتن یک کپشن محدودیت شما 2200 کاراکتر می باشد که این کاراکتر ها شامل هشتگ و ایموجی ها نیز می شوند. مواردی هستند که می توانند کپشن اینستاگرام شما را جذاب تر کند، در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

  • سعی کنید یک سوال در کپشن طرح کنید تا مخاطبان خود را به سمت پاسخگویی در کامنت ها بکشانید و باعث افزایش تعداد کامنت های خود و مشارکت فالوورهای خود با پیجتان شوید.
  • از کپشن های بلند و طولانی استفاده نکنید و سعی کنید کپشن های شما کوتاه و تاثیر گذار باشد.
  • در کپشن فالوور های خود را ترغیب کنید تا با تگ کردن دوستانشان در کامنت ها سبب شناخته شدن پیج شما شوند، تا به تعداد بینندگان و فالوورهای شما افزوده شود.
  • در کپشن از ایموجی استفاده کنید و تا می توانید ایموجی را جایگزین کلمات کنید، زیرا ایموجی ها روش بهتری برای ارتباط برقرار کردن و نزدیکی به فالوور هایتان می باشد.
  • در کپشن خود مسابقه ای را طرح کنید تا فالوورهایتان را به چالش بکشد.
کپشن و افزایش اینگیجمنت

۷- افراد مختلف را در پست های خود تگ کنید

تگ کردن افراد در پست ها سبب می شود که آن ها پست شما را ببینند و به آن واکنش نشان دهند. در بیشتر مواقع افرادی که اینفلوئنسر یا سلبریتی هستند مورد بسیار خوبی برای تگ کردن می باشند.

شما می توانید محتوایی برای اینفلوئنسر یا سلبریتی مورد نظر بسازید و آن را در پیج خود به اشتراک بگذارید سپس آن ها را تگ کنید، با این کار علاوه بر نشان دادن علاقه خود به سلبریتی مورد نظر ممکن است او پست شما را ببینید و پستتان را استوری کند که در این صورت شانس افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام شما بالاتر خواهد رفت.

۸- ترند های اینستاگرام را دنبال کنید

همراهی ترند های اینستاگرام و ساختن محتوا برای آن ها و به اشتراک گذاشتنشان درصد مشارکت پیج شما را بالاتر خواهد برد.

در سال 2019 و در ماه دسامبر موضوعی به نام چالش ده ساله در اینستاگرام ترند شد و افراد مختلف تغیرات ده ساله خود یا اشیا یا حیوان خانگی خود و … را منتشر کردند.

در اینستاگرام  10yearchallange# در آن زمان بسیار مشهور شده بود و بیش از چهار میلیون پست با این هشتگ در اینستاگرام بارگزاری شد.

این که پیج شما با ترند ها همراهی کند نشان دهنده این است که با روند شبکه های اجتماعی بروز می شود و از این که در دنیا چه می گذرد با خبر است.

۹- عکس های زیبا بگیرید

عکس زیبای محتوای شما مطمئنا سودی برای کابران و فالوورهای شما نخواهد داشت، اما نظر آن ها به صورت ناخودآگاه به سمت برند شما جلب خواهد شد.

شما می توانید یک عکس زیبا بگیرید اما برای این کار نیاز به آتلیه نیست، در واقع با یک ایده ساده و یک نرم افزار ادیت می توانید عکس جذابی را آماده کنید و شانس افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام خود را بالا ببرید.

۱۰- عکس های طبیعی را به کار ببرید

این که عکس محتوای شما زیبا و طبیعی باشد و همچنین بدور از فیلتر های فراوان باشد، مسئله بسیار مهمی است که سبب افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام خواهد شد.

عکس های طبیعی باعث می شوند، اعتماد فالوور ها و مخاطبان نسبت به برند بیشتر شود. فرض کنید یک پیج آرایشی و بهداشتی راه اندازی کرده اید، اگر عکس های شما از محصولاتتان با ادیت فراوان و فیلتر های فراوان باشد در نتیجه ممکن است افراد زیادی جذب عکس شما شوند و محصول شما را سفارش دهند اما زمانی که محصول به دست فالوورتان برسد متوجه می شود که رنگ محصول به جذابیت رنگ درون عکس نیست، در این حالت اعتماد خریداران محصولات شما از بین می رود و به تدریج فالوورهایتان کاهش پیدا می‌ کند.

اینگیجمنت اینستاگرام

بیشتر بدانید: ۲۲ ابزار حرفه ای آنالیز پیج اینستاگرام

۱۱- استوری ها عامل مهم افزایش اینگیجمنت

استوری گذاشتن از مهم ترین عوامل ایجاد مشارکت و تعامل با فالوورها است، به طور متوسط برند های مشهور سعی می کنند هفته ای 3 استوری را بارگزاری کنند.

در استوری های خود سعی کنید از استیکر ها استفاده کنید، در استوری های خود از پرسش و پاسخ و شمارش معکوس و امکانت مختلف استفاده کنید زیرا این موارد سبب افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام خواهد شد.

۱۲- خلاق باشید

نیازی نیست که همیشه یک روند را طی کنید و طبق آن پیش بروید، در واقع ایده جدید ایجاد کردن و خلاق بودن سبب افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام می شود.

اگر شما بتوانید محتوایی را تولید کنید که شامل اطلاعات مهمی باشد و کاربر مجبور شود آن را سیو کند تا دوباره بتواند آن را ببیند یا آن را برای دوستانش به اشتراک بگذارد تا آن ها نیز از این پست استفاده کنند، سبب افزایش مشارکت در پیج خود خواهید شد.

شما باید سعی کنید، در بین پست های عادی روزانه ای که می گذارید، هفته ای یک پست خلاقانه با محتوای مهم بگذارید تا به آمار سیو و اشتراک شما افزوده شود.

نتیجه گیری

اینستاگرام یک اپلیکیشن سوشیال نتورک یا شبکه اجتماعی است، همانطور که از نامش پیداست اجتماعی بودن در این شبکه ها مسئله ای بسیار مهم و حائز اهمیت است.

بالا رفتن اینگیجمنت در اینستاگرام یک امر زمان بر است و فقط افراد مشهور و سلبریتی ها و … به سرعت فالوور و ویو و لایک بالا را دریافت می کنند. اما رعایت و انجام برخی از راهکارهای بیان شده به شما کمک می کند تا بتوانید اینگیجمنت پیج خود را افزایش دهید

سوالات متداول

اینگیجمنت در اینستاگرام به چه معناست؟

اینگیجمنت به معنای مشارکت می باشد و در اینستاگرام به معنای تعامل برقرار کردن پیج با فالوور ها است، یعنی تمامی اعمالی که سبب می شود ویو و لایک و فالوور و کامنت و … یک پیج بالا برود.

مهم ترین عامل برای افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام چیست؟

تعامل برقرار کردن با مخاطبان عامل بسیار مهمی است که شامل جواب دادن به کامنت ها و همچنین دایرکت می شود.