1.3/5 - (12 امتیاز)

بسیاری از کاربران به صورت حرفه ای در اینستاگرام فعالیت می کنند و در مقابل برخی از افراد نیز کاملا تازه کار بوده و اطلاعات کافی از اینستاگرام و اصطلاحات آن ندارند. اگر شما نیز جزو دسته دوم این گروه هستید، می توانید تمام اصطلاحات اینستاگرام را اینجا یاد بگیرید.

آموزش تمام اصطلاحات اینستاگرام

اگر از کاربران تازه وارد به اینستا هستید یا می خواهید در اینستاگرام حرفه ای باشید باید در نخستین گام با اصطلاحات اینستاگرام آشنا باشید. برای آشنایی با تمام این اصطلاحات این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

پیج | Page

یکی از اصطلاحات مهم، واژه پیج است. پیج به اکانتی گفته می شود که برای وارد شدن به اینستاگرام لازم است ایجاد شود. برای ایجاد اکانت یا همان حساب کاربری لازم است یوزر نیم و رمزی برای خود ایجاد کنید.

پست | Post

پست، از جمله رایج ترین اصطلاحات اینستاگرام محسوب می شود. به عکس، ویدیو و دیگر مطالبی که در اینستاگرام ایجاد و به انتشار گذاشته شود، پست گویند.

در زمان ورود به اپلیکشن اینستاگرام، در ابتدا پست هایی که فالوورانتان منتشر کرده اند را مشاهده خواهید کرد. هم چنین لازم به ذکر است پست هایی که شما نیز منتشر می کنید، برای تمامی فالووینگ هایتان قابل مشاهده خواهد بود.

اصطلاحات اینستاگرام

فالوور | Follower

به افرادی که علاقه به پیگیری حساب کاربری شما دارند، فالوور گفته می شود. فالوور در لغت به معنای دنبال کننده یا همان تعقیب کننده است.

همچنین زمانی که شما پیگیر اکانت شخص دیگری می شوید و یا در اصطلاح دنبال می کنید، جزو فالوور های آن شخص محسوب می شوید. برای مشاهده فالوور های هر پیج کاری و یا شخصی، کافی است به نمایه آن پیج مراجعه فرمایید.

جذب فالوور در ابتدای مسیر، یک پروسه چندین ماهه و طاقت فرسا است که می توان با خرید فالوور از وب سایت های معتبر، زمان آن را کاهش داد.

فالو | Follow

یکی دیگر از اصطلاحات رایج و پر کاربرد در میان کاربران شبکه های مجازی، واژه فالوو است. معنای لغوی این کلمه، دنبال کردن یا همان تعقیب کردن است. در صورتی که علاقه مند به دنبال کردن پیجی باشید، لازم است آن را فالوو کنید.

پس از اینکه پیج مورد نظر در خواست فالوو شما را قبول کند، می توانید پست و استوری های آن پیج را مشاهده کنید. در واقع شما آن پیج را فالوو کرده اید.

فالووینگ | Following

هنگامی که شما پیج شخص دیگری را فالوو یا همان دنبال می کنید، جزو فالووینگ آن پیج به حساب می آیید. در مقابل، کاربرانی هم شما را فالوو می کنند، در واقع فالووینگ های شما محسوب می شوند.

فالوور و فالووینگ در اصطلاحات اینستاگرام

بیو | Bio

به متونی که افراد در قسمت پایین تصویر اینستاگرام خود درج می کنند، بیو گفته می شود. پیج های شخصی در بیو خود اطلاعات شخصی از جمله علایق و سلیقه های خود و در پیج های تجاری و کاری، افراد اطلاعات عمومی کسب و کار خود را می نویسند.

البته حتما لازم نیست متن نوشته شود. افراد می توانند از استیکر ها و علامت ها برای نوشتن بیو خود استفاده نمایند.

استوری | Story

یکی از اصلی ترین قابلیت های اینستاگرام، استوری است. استوری در لغت به معنای داستان گویی و یا روایت کردن است. استوری به تصاویری گفته می شود که کاربران می توانند به مدت 24 ساعت در پیج خود قرار دهند.

اصطلاحات استوری اینستاگرام
اصطلاحات اینستاگرام

مدت زمان هر استوری تا 15 ثانیه امکان پذیر است و پس از گذشت 24 ساعت، خود به خود پاک می شود. البته در صورت تمایل می توان قبل از اتمام 24 ساعت، پاک نمود.

استوری در سال 2017 ابداع شد و از آن زمان یکی از محبوب ترین قابلیت های اینستاگرام محسوب می شود. البته نا گفته نماند که استوری می تواند در قالب عکس نیز باشد.

استفاده از استوری می تواند نرخ تعامل پیج را به طور چشم گیری افزایش دهد. اگر می خواهید حرفه ای تر از این ابزار فوق العاده استفاده کنید، خواندن مقاله آموزش استوری اینستاگرام را از دست ندهید.

استوری در اصطلاحات اینستاگرام

شیر | Share

شیر کردن نیز از جمله پر کاربردی ترین اصطلاحات اینستاگرام است که بسیاری از افراد نشنیده اند. شیر کردن در لغت به اشتراک گذاشتن یا ارسال کردن است.

در صورتی که شخصی از پست های پیج شما راضی باشد، می تواند آن ها را به دوستان و آشنایان خود شیر کند.

تگ | Tag

تگ یکی از ویژگی های کاربردی و مورد نیاز فضای اینستاگرام است و در لغت به معنای علامت زدن یا همان برچسب زدن است.

هنگام پست و استوری گذاری می توان نام پیج دیگری را معرفی کرد که به این قابلیت تگ می گویند. برای تگ یا همان معرفی کردن یک پیج فقط کافی است ابتدا @ و سپس نام پیج مد نظر را وارد کنید.

یکی از قابلیت های جدید اینستا برایپیج های تجاری، امکان تگ کردن برندها یا فروشگاه های همکار در تبلیغات، در بالای پست اینستاگرامی است.برای یادگیری نحوه استفاده از قابلیت مشارکت پولی، مقاله ویژگی paid partnership را مطالعه نمایید.

تگ اینستاگرام در اصطلاحات اینستاگرام

لایک | Like

لایک در لغت به معنای دوست داشتن است. لایک در اینستاگرام زمانی به کار می رود که یک پست یا استوری را دوست داشته باشید.

برای لایک کردن یک پست کافیت دوبار بر روی پست کلیک کرده و یا علامت قلب پایین پست را لمس کنید. در صورتی که قصد مشاهده لایک پست های خود را داشته باشید، باید به بخش نوتیفیکیشن های پست مراجعه فرمایید.  

دایرکت | Direct

دایرکت به قسمتی گفته می شود که در آن می توان با دوستان و آشنایان به صورت خصوصی چت کرد. دایرکت در لغت به معنای بدون واسطه و مستقیم است.

البته افراد علاوه بر اینکه در دایرکت به صورت خصوصی چت می کنند، قادر به ساخت گروه چند نفری نیز می باشند.

کامنت | Comment

زمانی که در اینستاگرام بخواهید در مورد پست شخصی نظر دهید، می توانید در زیر همان پست کامنت بگذارید. کامنت در لغت به معنی اظهار نظر کردن است. کامنت هایی که گذاشته می شوند قابل مشاهده برای عموم می باشند.

کامنت در اصطلاحات اینستا

کپشن | Caption

به مطالب درج شده در زیر پست، کپشن گویند. کپشن نویسی یکی از کار های مهم در اینستاگرام است که معمولا به صورت دلنوشته، شعر، تبلیغات، اطلاعات تماس، توضیحات و … نوشته می شود. زمانی که در زیر پستتان کپشن می نویسید، تمامی فالوور هایتان مشاهده می کنند.

اکسپلور | Explore

اکسپلور یکی از جذاب ترین و سرگرم کننده ترین بخش های اینستاگرام محسوب می شود. اکسپلور در لغت به معنی جستجو است. در این قسمت پست هایی از سرتاسر دنیا برای مشاهده عموم گذاشته می شود.

اکسپلور اینستاگرام در اصطلاحات اینستا

حرف k

در اینستاگرام تعداد فالوورهای بالاتر از هزار را با حرف k در کنار عدد نمایش می دهند. برای مثال، اگر فالوور های یک پیج 13 هزار نفر باشد؛ شما این عدد را 13K می بینید.از این روش برای ساده تر کردن اعداد استفاده کرده اند.

حرف M

پیج های معروف با تعداد فالوور بالای یک میلیون در اینستاگرام با حرف M همراه هستند. این حرف مخفف کلمه میلیون می باشد که در کنار عدد فالوور پیج های پرمخاطب قرار می گیرد.

در اینستا k بیشتر است یا m

فید | Feed

به صفحه ورودی اینستاگرام، فید گفته می شود.در این صفحه جدیدترین پست ها و استوری های کاربرانی که فالو کرده اید را می توان مشاهده کرد.

نکته:بعد از آخرین پست جدید به قسمتی می رسید که درآن الگوریتم برطبق رفتارشما در اینستا و محتواهایی که لایک کرده اید، از سایر پیج ها پست هایی را به شما نمایش میدهد.

لایو | live

پخش زنده در تمامی برنامه های اجتماعی به شیوه های متفاوتی قرار داده شده است که اینستاگرام نیز از آن مستثنی نیست.این ابزار کاربردی به شما کمک می کند تا جو پیج ر ا صمیمانه تر کرده و بتوانید ارتباط مستقیمی با مخاطبان خود برقرار کنید.
در لایوها، مخاطبان می توانند سوالات خود را به صورت آنلاین از شما بپرسند و پاسخ های خود را در لحظه دریافت کنند.همچنین امکان لایک کردن لایو در صورتی که موضوع آن برای مخاطب جذاب باشد نیز وجود دارد.

نکته: لایوها پس از پایان یافتن، 24ساعت در پیج باقی می مانند و درصورتی که می خواهید لایو برای همیشه در پیج شما ثبت شود، می توانید مانند استوری آن را هایلایت کنید.

لایو اینستاگرام در اصطلاحات اینستا

نوتیفیکیشن | Notification

تمامی برنامه ها برای آگاه کردن کاربر از پیامها و اتفاقات جدید در اپلیکیشن، از اعلانات استفاده می کنند اینستاگرام نیز نوتیفیکیشن را در برنامه طراحی کرده است؛ اما وجه تمایز آن، امکان فعال کردن تک به تک پیج های ضروری و بستن کلی اعلانات متفرقه است.

هشتگ | Hashtags

اگر از کاربران توییتر باشید، با هشتگ ها آشنا هستید. این ابزار به شما کمک می کند تا پست ها را بر طبق موضوعات دسته بندی کنید.در اینستاگرام، هشتگ ها را می توان در قسمت کپشن، کامنت ها و استوری ها قرار داد تا مخاطبان علاقمند به این موضوعات به راحتی بتوانند به این محتواها دسترسی داشته باشند.

منشن | Mention

در زبان انگلیسی منشن به معنای اشاره کردن و نام بردن است. زمانی که می خواهید دوستان یا برندهای کاری را در محتواهای پست یا استوری به دیگران معرفی کنید، از این قابلیت استفاده نمایید. در استوری ها برای منشن کردن افراد از علامت @ استفاده می شود. در پست ها نیز پس از انجام تغییرات لازم و نوشتن کپشن، گزینه با نام تگ وجود دارد که برای منشن کردن افراد بر روی پست می باشد.

منشن کردن در اصطلاحات اینستا

آرشیو | Archive

اینستاگرام مانند یک آلبوم خاطرات مجازی است که می توان در آن عکس ها و فیلم هایی که در پیج خصوصی خود به اشتراک گذاشته اید و می خواهید برای همیسه باقی بماند؛ اماقابل مشاهده نباشد، می توان از گزینه آرشیو استفاده کرد.
برای استوری هایی که 24ساعت از انتشارآنها گذشته ولی هایلایت نشده اند نیز قسمی به نام آرشیو در صفحه پروفایل شما قرار دارد که می توانید تمامی استوری ها از بدو ساخت پیج تا همان لحظه را مشاهده نمایید.

سرچ | Search

برای اینکه بتوانید حساب های کاربری موردنظر خود را در اینستاگرام پیدا کنید، می توانید به قسمت سرچ اینستا مراجعه نمایید. سرچ در زبان انگلیسی به نام جستجو کردن است.این قسمت شامل 4 بخش متفاوت است:

  1. search top
    در این بخش، صفحاتی که شما سرچ کرده اید را نمایش می دهد
  1. search people
    در این قسمت می توانید نام کاربری برندها یا افرادی که مد نظر دارید را به راحتی پیدا کنید.در زمان سرچ یک نام در اینستا، پیج های مشابه در قسمتی به نام Suggested به شما نمایش داده می شود تا سریع تر به هدف خود برسید.
  1. Search tags

هشتگ های ترند شده یا هشتگ های مرتبط با موضوعات موردعلاقه خود را می توانید از این قسمت پیدا کرده و به محتواهای منتشر شده با این هشتگ ها دسترسی پیدا کنید.
نکته:برای سرچ هشتگ در اینستا، نیازی به درج علامت# در قسمت سرچ ندارید، تنها باید قسمت جستجو را بر روی تگ تنظیم نمایید.

  1. Search places

برای پیدا کردن لوکیشن های موردعلاقه خود می توانید از این بخش استفاده کنید. به منظور این کار باید gps موبایل خود را روشن نمایید. تمامی عکس ها و فیلم های گرفته شده در این موقعیت جغرافیایی برای شما نشان داده خواهد شد.

اصطلاحات بخش سرچ اینستا

saved

قبل از آپدیت های اخیر، شما نمی توانستید محتواها محبوب خود را ذخیره نمایید. اینستاگرام با قرار دادن قسمتی به نام سیو، این کار را راحت کرده است. برای ذخیره کردن محتواهای پست تنها کافیست آیکون ذخیره در پایین پست در سمت راست را انتخاب کنید.

Collections

اگر می خواهید یک دسته بندی منظم برای پست هایی که ذخیره کرده اید، ایجاد کنید باید از گزینه Collections استفاده نمایید.

Turn off commenting

گاهی بهتر است برخی از محتواهای منتشر شده در پست ها، یونیک بمانند و هیچ سخنی از طرف کاربران در پایین آنها قرار نداشته باشد. برای بستن کامنت ها می توانید پس از انتشار پست، بر روی گزینه سه نقطه کلیک کرده و Turn off commenting را انتخاب نمایید.

اگر می خواهید با تنظیمات اینستاگرام و اعلانات آن بیشتر آشنا شوید، خواندن مقاله آموزش تنظیمات اینستاگرام را از دست ندهید.

کپشن | caption

احتمالا با متن های زیر پست های منتشر شده، برخورد داشته اید. این متن هاتوضیخات تکمیلی محتوا هستند و به شما کمک می کنند تا اطلاعات خود در رابطه با محتوا را بالاتر ببرید. همچنین در این قسمت می توان از هشتگ ها نیزاستفاده کرد تا محتوا به کاربران بیشتری در سطح اینستاگرام نمایش داده شود.

ربات اینستاگرام

با همه گیر شدن اینستاگرام بین کاربران ایرانی، جذب مخاطب با وحود سلیقه های متفاوت و رقابت شدید رقبا مشکل تر شد. یکی از ایده هایی که برای افزایش مخاطب و مدیریت پیج مطرح و اجرایی شد، استفاده از ربات های اینستاگرامی بود. این ربات ها در مقایسه با خدمات وب سایت های معتبر مثل فالوکمپ، بسیار بی کیفیت بوده و به راحتی توسط الگوریتم شناسایی می شوند. برای افزایش فالوور می توان خرید فالوور از منابع مطمئن را انتخاب کرد تا پروسه جذب مخاطب سریع تر انجام شود؛ چرا که تعداد فالوور هر پیج، اعتبار آن هستند.

ربات اینستاگرام در اصطلاحات اینستا

بیزینس پروفایل | Business Profile

صفحه تجاری یکی دیگر از امکاناتی است که اینستاگرام در دسترس کاربران قرار داده است. صفحات تجاری از قابلیت های زیادی مثل اینسایت، Paid partnership و… برخوردار است.

اصطلاحات تخصصی اینستاگرام

برخی از اصطلاحات تنها برای یک شبکخ اجتماعی خاص استفاده می شوند. اینستاگرام نیز تعداد اصطلاح اختصاصی دارد که در ادامه، به آنها می پردازیم.

F4F

این اصطلاح مخفف عبارت Follow For Follow می باشد که به معنی این است که شما یک کاربر را فالو کرده اید تا او نیز شما را در این پلتفرم دنبال کند.

L4L

این اصطلاح نیز مخفف عبارت پر تکرار Like for Like می باشد. زمانی که کاربری این اختصار را برای شما استفاده کند یعنی محتواهای شما را لایک کرده، پس شما هم محتواهای منتشر شده در پیج او را لایک نمایید.

Follow Back

زمانی که یک کاربر شما را در اینستاگرام فالو کند و بالطبع شما نیز او را فالو کنید،به این عکس العمل فالوبک می گویند.

Block

اگر یک حساب کاربری در اینستاگرام مزاحمتی برای شما ایجاد کند یا محتواهایی که نباید درفضای اینستاگرام باشند را منتشر کند،می توانید اکانت او را بلاک کنید تا ارتباط او با شما در این فضا به صفر برسد. این بدین معناست که دیگر با محتواهای او برخوردی نخواهید داشت و او نیز قادر به ارسال پیام به شما نخواهد بود.

بلاک در اصطلاحات اینستاگرام

Report

یکی از امکانات اینستاگرام، قابلیت گزارش محتواها و اکانت ها است.با کمک این گزینه به اینستاگرام پیغامی مبنی بر مناسب نبودن یک محتوا به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین فضای مجازی اخطاری ارسال می کنید تا تیم اینستا ، این گزارش را پیگیری نمایند.
یکی دیگر از مزایای این گزینه ریپورت، امکان گزارش پیج هایی است که از محتواهای شما کپی برداری کرده اند یا پیج متعلق به فرد دیگری است و آنها بدون اجازه به آن وارد شده اند.

نکته: زمانی که ریپورت های یک پیج، یک و نیم برابر تعداد فالوورهای آن باشد، اینستاگرام پیج را از دسترس خارج می کند. البته تعداد کم گزارش ها نیز بی تاثیر نیست و الگوریتم پیج خاطی را برای یک دوره زمانی محدود می کند.

برای خارج شدن از محدودیت می توانید از مخاطبان خود کمک بگیرید تا با گذاشتن کامنت انگلیسی، مدت زمان این محدودیت را کمتر کنند. هر کامنت انگلیسی می تواند سه ریپورت را از بین ببرد.

Spam 4 Spam 

این مخفف با اختصار دیگری به نام C4C نیز شناخته می شود.این مخفف برای افزایش کامنت های پیج استفاده می شود. در این روش، کاربری برای پیج شما چندین کامنت می گذارد و شما نیز برای جبران آن، چندین کامنت برای محتوای او می گذارید. این کار برای پیج هایی که ریپورت شده اند، بسیار کاربردی است.

جمع بندی

اینستاگرام از جمله بهترین و محبوب ترین پلتفرم های شبکه مجازی است که تقریبا 45 میلیون کاربر دارد. این اپلیکیشن ویژگی های بسیار زیادی داشته و در گذر زمان کاربران زیادی جذب کرده است.

در این مقاله مهم ترین اصطلاحات اینستاگرام که دانستن آن ها برای افراد بسیار مهم است، توضیح داده شد. از جمله مهم ترین اصطلاحات ذکر شده می توان به فالوور، پیج، اکسپلور، لایک، دایرکت و پست اشاره داشت.

سوالات متداول

آیا دانستن اصطلاحات اینستاگرام مهم است؟

یقینا یکی از مهم ترین موضوعات در اینستاگرام، دانستن معانی اصطلاحات آن است که تاثیر بسزایی در پیشرفت کسب و کار می گذارد.

برای فالوو کردن افراد چه باید کرد؟

ابتدا نام پیج مورد نظر را سرچ کرده و سپس وارد نمایه آن می شویم. پس از آن بر روی گزینه فالو کلیک می کنیم.