5/5 - (1 امتیاز)

کسی نیست که تمایل به افزایش فالوور و بازدید در اینستاگرام نداشته باشد. قطعا محبوبیت اینستاگرام در میان کاربران ایرانی به عنوان بستری برای درآمدزایی و سرگرمی در این موضوع بی تاثیر نبوده است.

بررسی ها نشان می دهد تولید محتوای باکیفیت در کنار تداوم و استفاده از خدمات شبکه های اجتماعی ۳ هرم اصلی موفقیت در این شبکه اجتماعی هستند. اما چگونه تولید محتوایی جذاب داشته باشیم؟ و به طور کلی نکات مهم در زمینه تولید محتوا چیست؟!

آنچه در این محتوا می خوانید: عدم نمایش

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

تولید محتوا به تمامی روش های انتقال اطلاعات به مخاطب می گویند. انتقال اطلاعات می تواند به صورت صوتی، تصویری، متنی و … باشد.

مشاغل و افراد مطرح در اینستاگرام سعی می کند با تولید محتوای جذاب و با کیفیت نظر مخاطبان را به سوی خود جذب کنند.

تولیدمحتوا اینستاگرام پیج امرسان

اگر شما هم از فعالان شبکه اجتماعی اینستاگرام باشید و به دنبال موفقیت در این شبکه اجتماعی محبوب باشید قطعا عبارت هایی همچون تولید محتوا و یا بازاریابی محتوا را زیاد شنیده اید.

اما چگونه می توان ” توجه “ مخاطب را که مهمترین گام جذب مشتری هست را به سوی خود جلب کنیم؟! با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را به تفضیل به شما بدهیم.

۱۰ ایده مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرام

قطعا برای داشتن یک استراتژی تولید محتوای اینستاگرامی موفق، داشتن تقویم محتوایی اینستاگرام در کنار ایده های جذاب بهترین راهگشا برای موفقیت در این شبکه اجتماعی است.

اکنون چند ایده جذاب برای تولید محتوا در اینستاگرام را برای شما بیان خواهیم کرد.

۱- پست های تخفیف دار با پیشنهاد شگفت انگیز

گاه گاهی تخفیفات ویژه یا پست هایی با مضمون مسابقه ای منتشر کنید تا افراد از فالوور های خود نیز بخواهند پیج شما را فالوو کنند.

مسابقه ایرانی کارت

همچنین در نظر گرفتن کد تخفیف مخصوص برای فالوورهای اینستاگرامی تان می تواند بهترین تشویق برای کاربران اینستاگرام باشد که جزو فالوورهای شما باشند یا در مسابقات اینستاگرامی شما شرکت کنند.

۲- نگاه به آمار و ارقام

اعداد و ارقام همیشه برای مخاطبان جذاب هستند. درباره مسائل مختلف مربوط به کار خود آمارهای مختلفی را گردآوری کرده و از این طریق محتوای جدید تولید کنید.

۳- محتواهای آموزشی با بیشترین بازخورد

از جمله محتواهایی که بازخورد خوبی در اینستاگرام می گیرد محتواهای آموزشی در کنار محتواهای سرگرم کننده است.

در هر زمینه ای که در اینستاگرام فعالیت می کنید قطعا موضوعی برای آموزش وجود دارد. به عنوان مثال اگر در زمینه فروش فرش فعالیت می کنید راه های نگهداری از فرش یا تمیز کردن آن بهترین محتوای آموزش برای نگهداشتن انواع فالوور ها در پیج شما است.

اکنون در نظر بگیرید این محتواهای آموزشی زمانی که به صورت ویدئویی تهیه شوند قطعا بهترین و بیشترین بازخورد را خواهند گرفت.

۴- انتشار پشت صحنه و افزایش صمیمیت

مردم همیشه دوست دارند بدانند پشت صحنه فعالیت های شما چگونه است یا چه کسی اقدام به تولید محتوا می کند.

با اماده کردن یک ویدپو به صورت لایو یا igtv و … می توانید به مخاطبانتان نشان دهید چه افرادی در تولید محتوا دخیل هستند و شما چگونه در اینستاگرام فعالیت می کنید.

انتشار محتواهایی با چنین مضمون هایی به مخاطبانتان در جهت افزایش اعتماد و تعامل با شما بیشترین کمک را خواهد کرد.

۵- راز مصاحبه و افزایش تعامل

محتواهای مصاحبه ای همیشه یکی از جذاب ترین بخش های تولید محتوا در طول تاریخ بوده است. در طی مصاحبه شما با دیدگاه ها و نظرات افراد مطرح آشنا خواهید شد. اما با هم تاکید می کنیم برای انتشار محتوا در اینستاگرام از روش های مختلف بهره بگیرید به عنوان مثال:

  • لایو: لایو بهترین راه برای انتشار مصاحبه است چرا که به راحتی مخاطبانتان می توانند با شما تعامل برقرار کنند و سوالات خود را در حیت مصاحبه از شما یا فرد مصاحبه شونده بپرسند. همچنین قابلیت سیو لایو این فرصت را به شما می دهد که فالوورهایتان را ترغیب کنید بارها و بارها به اکانت شما مراجعه نمایند و نرخ اینگیجمنت پیج شما را افزایش دهند.
  • استوری: استوری با استیکرهای جذابی که در اختیار شما قرار می دهد یکی دیگر از بهترین راهکار ها برای انتشار مصاحبه های اینستاگرامی هستند.
    استیکر reminder را برای استوری خود بگذارید و به فالوورهای خود این امکان را بدهید که با خیالی راحت منتظر برگزاری مصاحبه باشند بدون دغدغه فراموشی!
  • IGTV: یکی دیگر از بهترین گزینه های اینستاگرام برای انتشار مصاحبه igtv‌ها هستند که به تازگی به video‌تغییر نام داده اند اما همان ماهیت را دارند.
    مزیت igtv‌ قابلیت ذخیره- امکان مشاهده مصاحبه به صورت متوالی هستند و طولانی

۶- با موج ترندها همراه شوید

قطعا بهترین ایده برای تولید محتوا را می توان از ترند های روز گرفت. با برگزاری یک پست چالشی به راحتی با موج ترندهای روز مثل کرونا یا چالش های محبوب اینستاگرامی همراه شوید و محتوایی پر بازدید منتشر کنید.

۷- نظرات مشتریان

نظرات مشتریان را می توان به دو صورت در نظر گرفت و منتشر کرد:

  1. از فالوورهای خود بپرسید چه موضوعاتی را برای انتشار محتوا می پسندند. همچنین می توانید از آن ها بپرسید با چه سبکی از تولید محتوا راحت تر هستند.
  2. رضایت از محصول و دیدگاه آن ها در مورد محصولی که خریده اند. که آن ها می توانند این مورد را در قالب یک ویدئو یا یک چت نمایش دهند یا در قالب یک تصویر قبل و بعد از استفاده از محصولات و خدمات شما را نمایش دهند.

۸- یاد آوری خاطرات

یاد آوری نوستالوژی ها همیشه برای ما لذت بخش است. با یادآوری خاطرات و مساپل شیرین گذشته آن ها را با خود به سفری لذت بخش ببرید و پیوندی عمیق بین خود و آن ها ایجاد نمایید.

۹- استفاده از طنز و شوخ طبعی برای ماندگاری مخاطب

همیشه حس طنز و شوخ طبعی سبب می شود تا افراد حس صمیمیت بیشتری داشته باشند و ترغیب شوند تا تمام پست ها و استوری های شما را مشاهده کنند.

۱۰- مناسبت های مختلف بهترین ایده برای تولید محتوا

با استفاده از یک تقویم تولید محتوای جامع و خوب می توانید قبل از فرا رسیدن مناسبت های مختلف ملی و مذهبی برای آن ها آماده شوید و محتواهای مناسبتی ویژه و خوبی را در نظر بگیرید.

کافی است تا نگاهی به تقویم و مناسبت‌های ملی و جهانی داشته باشید تا کلی ایده بگیرید!

به یاد داشته باشید که موفقیت در الگوریتم اینستاگرام همیشه الگوی یکسانی ندارد. برای موفقیت بودن لازم نیست تمام ایده‌های معرفی شده را به کار بگیرید. بلکه باید ببینید کدام ایده‌ها به کسب‌وکار شما نزدیک‌تر هستند و کدام را بهتر می‌توانید شخصی‌سازی کنید.

یکی از بسترهای عالی و قوی برای بازاریابی محتوا اینستاگرام است. پس سعی کنید روزانه در این شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشید و با پست‌های جذاب و هیجان انگیز مخاطبان را با خود همراه کنید. داستان سرایی در محتوا را در ایده‌های خود بگنجانید زیرا عکس، متن، فیلم و استوری همگی نوعی محتوا هستند.

۱۱ نکته برای تولید محتوای موفق در اینستاگرام

برای اینکه تولید محتوای موفقی داشته باشید تنها دانستن چند ایده جذاب و ناب به شما در موفقیت کمک نمی کند بلکه لازم است نحوه اجرا و پیاده سازی این ایده ها را نیز به خوبی بدانید.

۱-مخاطب خود را بشناسید

قطعا محتوایی که تولید می کنید باید به ذائقه مخاطب خوش بیایید تا بخواهد آن را بخواند و شما را دنبال کند؛ پس اولین و مهمترین گام برای تولید محتوای جذاب شناسایی مخاطبانتان است.

برای شناسایی ذائقه مخاطب می توانید از پیج های رقیب ایده بگیرید اما حواستان باشد کپی برداری در اینستاگرام همیشه محکوم به شکست است.

بنابر این هدف خود را شناسایی کنید و با توجه به سلیقه مخاطبانتان اقدام به تولید محتوایی جذاب و هدفمند نمایید.

۲- در تولید محتوا، شخصیتی ثابت داشته باشید

یک شخصیت ثابت و نه متغییر از خود به مخاطبانتان نشان دهید. اگر شوخ هستید همیشه به این سبک تولید محتوا کنید و اگر جدی نیز سبکی واحد برای ارائه محتوا در اینستاگرام داشته باشید.

ناپایداری و ثبات نداشتن در شخصیت مخاطب را از فالو کردن پیج شما دلسرد می کند و او را دچار سردرگمی خواهد کرد.

۳- داشتن هویت بصری تک برای خودتان

اینستاگرام همانند سایر شبکه های اجتماعی دریایی است از محتواهای متنوع و جذاب، بنابر این برای اینکه در میان تنوع محتوای زیاد شانسی برای دیده شدن داشته باشید سعی کنید یک تم ثابت برای قالب های اینستاگرامی خود انتخاب کنید.

اقیانوس محتوا است. برای آنکه در میان این حجم گسترده از محتوا شانس دیده شدن بیشتری داشته باشید، باید سعی کنید پست‌هایی با قالب شبیه به هم داشته باشید. داشتن هویت یکپارچه در اینستاگرام باعث می‌شود تا چشم مخاطب به سبک پست‌های شما عادت کند و در بلند مدت وقتی محتوای صفحه شما را می‌بیند، در همان ثانیه اول متوجه شود که شما دارید با او صحبت می‌کنید و نه صفحه‌ای دیگر!انتخاب رنگ ثابت به عنوان رنگ برند نیز می تواند کمک زیادی به شما در انتخاب تم و الگوی مناسب برای اکانت شما باشد.

نیازی نیست گرافیست استخدام کنید! تنها کافیست چند روز با ابزارهای رایگان گرافیکی کار کنید تا به راحتی بتوانید نحوه کار با آن ها و انتخاب یک تم زیبا برای پیج خود را داشته باشید.

از جمله معروف ترین ابزارهای جهانی برای گرافیک canva است که به راحتی آب خوردن می توانید پست یا قالب پیج خود را طراحی کنید!

نکته: هنگام طراحی قالب پست یا استوری و .. به ابعاد آن ها در اینستاگرام توجه داشته باشید تا پست هایی بی نقص منتشر کنید.

۴- تقویم محتوایی رکن اصلی موفقیت!

با استفاده از تقویم محتوایی به راحتی می توانید انواع محتواهایی که در هر هفته یا هر ماه قرار است تولید نمایید را مدیریت کنید همچنین زمان انتشار محتوا نیز از پیش تعیین شده است.

مدیریت کامل محتوا در تولید محتوای منظم و عالی کمک می کند چرا که شما را از آشفتگی نجات می دهد و به شما کمک می کند تا در مناسبت های خاص بی هدف نباشید.

۵- همه چیز به اندازه!

از جمله مهمترین نکاتی که در هر کاری باید به آن توجه داشته باشید حفظ تعادل است. اگر از تبلیغات اینستاگرامی استفاده می کنید مرتب و پشت سر هم تبلیغ ندهید بگذارید نتیجه هر یک را بررسی کنید و مواردی که بازخورد خوبی برای شما داشته اند را گلچین کنید سپس در فوصل زمانی معین تبلیغات بدهید.

نکته: کابران اینستاگرام از افراط در تبلیغات و تولید محتوای زیاد بیزار هستند و ممکن است حتی بسیاری از پیج ها را به دلیل همین افراط آنفالو کنند همان اتفاقی که برای پیج های کم کار و مرده اتفاق می افتد!

راهکار: حفظ تعادل در تولید محتوا و تبلیغات و گذاشتن تمرکز روی تولید محتوای مستمر و جذاب برای مخاطبان تان.

نکته طلایی: قبل از هر گونه تبلیغات اینستاگرامی از خرید فالوور فیک برای موفقیت کمپین های اینستاگرامی خود و داشتن ویترینی جذاب برای جلب اعتماد مخاطبان خود غافل نشود!

۶- از ابزارهای مختلف در تولید محتوا استفاده کنید

یک نواختی موجب از بین رفتن پیج شما در نظر مخاطبانتان می شود؛ بنابر این همیشه سعی کنید در نظر مخاطبانتان چیزی جدید و یا جذاب برای ارائه داشته باشید.

توجه داشته باشید که اینستاگرام دنیایی رنگارنگ و متنوع از محتواهای گوناگون با ابزارهای مختلف است؛ پس برای تولید محتوا به یک ابزار بسنده نکنید و سعی کنید انواع ابزارها برای تعامل با مخاطبانتان استفاده کنید.

استوری های اینستاگرام خود را با استیکرهای جذاب تعاملی تر کنید و از igtv و live و استوری بیش از پیش استفاده کنید.

۷- با مخاطبانتان صمیمی باشید

صمیمیت باعث می شود مخاطبان با شما بیشتر احساس راحتی کنند در نتیجه با محتواهای شما تعامل بیشتری برقرار کنند.

{ صمیمیت منجر به افزایش وفاداری مخاطبان با پیج شما می شود }

۸- همکاری با اینفلوئنسرها

درست است که با تولید محتوای مستمر و جذاب به مرور می توانید مخاطبان وفادار خود را بیابید اما استفاده از خدمات خرید فالوور اینستاگرام یا کمک گرفتن از اینفلوئنسر ها راه را برای شما کوتاه تر و نزدیکتر می کند.

امروزه با صرف هزینه می توانید به روند جذب فالوور خود سرعت ببخشید و از طریق همکاری با افرادی که فالوور بیشتری نسبت به شما دارند روند رشد اکانت خود را بهبود ببخشید.

نکته: هنگام انتخاب اینفلوئنسرها به میزان اینگیجمنت پیج آن ها توجه داشته باشید تا اگر فالوور فیک دارند بیهوده هزینه نکنید همچنین اگر قصد خرید فالوور دارید از سایت های معتبر خرید خود را انجام دهید تا در دام شادوبن اینستاگرام نیفتید.

۹- انتشار محتوا در زمان مناسب

اینستاگرام بهترین ابزار را برای انالیز پیج در اختیار شما قرار می دهد. insight یا همان آمار اینستاگرام بهترین ابزار برای شناسایی بهترین زمان انتشار محتوا است.

علاوه بر انتشار محتوا در زمان مناسب فاکتورهای دیگری نیز هستند که باید به آن ها توجه داشته باشید و آن هم در نظر گرفتن مخاطبان شما هست.

توجه به مخاطبان هدف اهمیت زیادی در تعیین نوع محتوا، تم پیج، سبک نگارش و … دارد.به عنوان مثال اگر مخاطبان شما بیشتر دختران هستند تیم پیج رنگ های شاد و رنگی بهتر است اگر زنان خانه دار هستند بهترین زمان برای انتشار صبح ها هست و …

اگر مخاطبان شما بیشتر کارمندان و افراد شاغل هستند باید زمان های استراحت آن ها را بیابید و در این ساعات طلایی اقدام به انتشار محتوا کنید.

۱۰- از هشتگ ها نهایت استفاده را ببرید

هشتگ ها ابزاری مفید برای معرفی پیج شما به افراد بیشتری است که الزاما جزو فالوورهای پیج شما نیستند.

ابزارهای زیادی برای یافتن هشتگ های مناسب وجود دارند اما توصیه ما این است که ابتدا به سراغ رقیبان خود در اینستاگرام بروید و پیج شان را تحلیل کنید.

نکته قابل توجه در اینجا این است که از هشتگ ها بیش از حد استفاده نکنید! هشتگ ها نیز همچون لایک و فالوو و… شامل محدودیت های اینستاگرام می شوند و اگر در استفاده از آن ها زیاده روی کنید ممکن است اکانت شما توسط اینستاگرام محدود شود.

بیشتر بدانید: انواع هشتگ ها در اینستاگرام و روش مخفی کردن آن در پست و استوری

۱۱- کپشن راهی برای افزایش کامنت و بازدید

درست است که کپشن ها محدودیت کاراکتر ندارند اما مختصر و مفید نوشتن کپشن راضی برای افزایش بازدید و کامنت اینستاگرامی است.

سعی کنید کپشن های جذاب بنویسید و از ایموجی ها نیز در این قسمت استفاده نمایید. فراخوانی به گذاشتن کامنت یا لایک و سیو از بهترین راه ها است. بسیاری از مخاطبان منتظر هستند شما بگویید تا اقدامی را انجام دهند! (کال تو اکشن)

هشتگ های مرتبط هم جایگاه خاصی قطعا در کپشن ها خواهند داشت.

تجربه نشان داده کپشن هایی که صمیمی هستند یا جنبه ای از طنز دارند بیشتر مخاطبان را با خود درگیر کرده اند.

سوالات متداول

بهترین ایده برای تولید محتوا در  اینستاگرام چیست؟

جواب خاصی که بتواند برای تمام پیج ها راهگشا باشد نمی توان گفت. با این وجود محتواهای طنز و سرگرمی، موفقیت، آموزشی و … معمولا در میان سایر محتواها محبوبیت بیشتری دارند.

چطور برای اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟

استفاده از تقویم محتوایی و داشتن یک استراتژی درست برای حضور در اینستاگرام مهمترین گام است با این حال از تولید محتوا با ابزارهای متفاوت و متنوع غافل نباشید!