امتیاز شما به این مطلب

داشتن یک پیج منسجم با طراحی خاص و یک دست می تواند نظر افراد دیگر را به خود جلب کرده و آن ها را بیشتر متقاعد کند که شما را دنبال کنند. درواقع به دلیل تعدد زیاد رقبا در این شبکه هرچه پیج شما از لحاظ طراحی و انسجام بهتر باشد در چشم بیننده جذاب تر دیده می شود. بنابراین از طراحی پیج اینستاگرام قافل نشوید. ما در این مقاله درکنار شما هستیم تا زیرو بم طراحی پیج اینستاگرام را به شما آموزش دهیم. پس تا انتها همراه فالوکمپ باشید.

منظور از پیج اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی اشتراک عکس و ویدئو است که افراد می توانند با ایجاد یک صفحه شخصی و یا عمومی اقدام به تولید محتوا بکنند. همچنین می توانند پست های افراد دیگر را دیدن کنند و آن را لایک کنند، کامنت بگذارند، سیو کنند و برای دوستانشان به اشتراک بگذارند. همچنین می توانند به صورت خصوصی و یا با ایجاد یک گروه چند نفره با دوستان خود چت کنند.

در هنگام ساخت پیج در اینستاگرام شما قادر خواهید بود صفحه خود را شخصی کرده و فقط به افراد دلخواه اجازه دیدن محتواهای خود را بدهید و یا اینکه می توانید با ایجاد یک اکانت پابلیک محتواهای پیج را در معرض دید عموم مردم قرار دهید.

صفحه شخصی اینستاگرام
صفحه شخصی اینستاگرام

دلایل اهمیت طراحی پیج اینستاگرام

پیج اینستاگرام مانند ویترین یک مغازه است. شما هنگامی که از در مغازه ای گذر می کنید اگر ویترین جذابی داشته باشد وسوسه می شوید که چرخی در داخل مغازه بزنید و ممکن است خرید هم بکنید. پیج اینستاگرام هم به همین صورت است هنگامی که فردی وارد پیج شما می شود ابتدا یک نگاه کلی به آن می اندازد اگر ویترین یا همان طراحی کلی پیج برای آن جذاب باشد تصمیم می گیرد بیشتر در پیج شما چرخ بزند و در انتها شما را دنبال می کند.

امروزه اینستاگرام به دلیل راحتی و وجود تعداد زیاد کاربر به محیط خوبی برای فروش آنلاین و کسب درآمد تبدیل شده بنابراین شما در هر زمینه ای که می خواهید تولید محتوا کنید تعدادی رقیب دارید که برای موفقیت در بین رقبا باید به دنبال طراحی حرفه ای پیج اینستاگرام باشید.

بیشتر بخوانید: افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام با 12 راهکار تضمینی

اهمیت چیدمان پیج اینستاگرام

صرف نظر از اینکه شما برای چه سن و قشری تولید محتوا می کنید ظاهر پیجتان اهمیت زیادی در بازاریابی و کسب و کار شما دارد.  هرکدام از پست ها و استوری هایی که منتشر می کنید نقش مهمی در ظاهر پیج شما خواهد داشت بنابراین باید در طراحی تک تک آن ها خلاقیت به خرج دهید وبه دنبال ایده برای طراحی پیج اینستاگرام باشید و با ساخت پیج اینستاگرام حرفه ای از رقیبان پیشی بگیرید. در ادامه سعی داریم آموزش طراحی پیج اینستاگرام را برای شما شرح دهیم.

طراحی پیج اینستاگرام
طراحی پیج اینستاگرام

طراحی کاور پست اینستاگرام

اگر قصد انتشار ویدئو دارید اولین تصویری که قبل از دیدن ویدئو برای مخاطبان نمایش داده می شود کاور آن است. وجود کاور جذاب بیننده را ترغیب می کند که فیلم را مشاهده کند. برای طراحی کاور ویدئو یک تصویر را با استفاده از نرم افزارهای مختلف طراحی کرده و به ابتدای ویدئو خود اضافه کنید. البته یکی از قابلیت های اینستاگرام امکان اضافه کردن کاور در ابتدا ویدئو هنگام انتشار آن می باشد.

اگر قصد انتشار چند تصویر در یک پست را دارید تصویر اول کاور پست است و باید مطابق طراحی کلی پیج باشد. طراحی شما باید کاملا متناسب با محتوا و پست شما باشد. در انتخاب فونت باید فونتی انتخاب کنید که در تمام پست ها از آن استفاده کرده اید. رنگ و سایز فونت باید خوانا باشد. همچنین رنگ بندی پست ها و رنگ شناسی در طراحی آن ها بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: راهنمای استاندارد سایز عکس اینستاگرام

طراحی اسلاید برای اینستاگرام

اگر قصد انتشار پست های اسلایدی را دارید باید تمام اسلاید ها از لحاظ رنگ و اندازه فونت و نوع فونت نوشته ها با هم هماهنگ باشند. اسلاید اول مخصوص کاور پست و اطلاعاتی درباره پستی که قرار است مشاهده کنند را به خواننده می دهد.

طراحی پست اسلایدی
طراحی پست اسلایدی

برای ساخت پست اسلایدی روش های مختلفی وجود دارد. یکی از نرم افزار هایی که در طراحی پست اینستاگرام به شما کمک می کند نرم افزار پانوراما است. این نرم افزار توسط اینستاگرام برای کاربران اندروید و iOS ساخته شده و شما می توانید با نصب آن بر روی گوشی موبایل خود به راحتی سایز عکس ها را تغییر داده و پست های اسلایدی با سایز و طراحی دلخواه خود بسازید.اگر قصد طراحی های حرفه ای تر دارید می توانید از نرم افزارهای فتوشاپ بر روی کامپیوترو یا افراد متخصص در زمینه فتوشاپ برای طراحی پست های خود کمک بگیرید. برای داشتن پست های جذاب باید اصول طراحی پیج اینستاگرام را بدانید و با به کارگیر این اصول پست هایی با ایده های جدید و جذاب طراحی کنید.

طراحی پست اینستاگرام

برای طراحی پست های اینستاگرام بهتر است یک الگویی را در تمام پست ها دنبال کنید. و برای تمام پست ها از یک نوع فیلتر و ادیت استفاده کنید. باید تم طراحی پیج اینستاگرام شما به صورت هماهنگ و طبق الگوریتم خاصی باشد. مثلا یکی از مدل ها طراحی پست ها به صورت قطری است به این صورت که یک تیپ عکس با رنگ مشابه را انتخاب کرده و به صورت سه عکس در میان قرار دهید.

تم طراحی پیج اینستاگرام
تم طراحی پیج اینستاگرام

یا اینکه می توانید پست ها را به صورت سه تایی منتشر کرده و در هرردیف از یک الگوی خاص پیروی کنید. یا اینکه می توانید در هر 3 یا 6 پست از رنگ های متفاتی استفاده کنید. می توانید کلا تم سیاه و سفید به پیج خود دهید. ایده های طراحی پیج اینستاگرام بسیار زیاد است ابتدا باید این ایده ها را شناسایی کرده و سپس سعی در ساخت و طراحی آن ها بکنید.

بیشتر بخوانید: آموزش گذاشتن پست اینستاگرام

طراحی استوری اینستاگرام

هنگامی که می خواهید استوری منتشر کنید ابتدا تصویر خود را در قسمت استوری وارد کرده سپس با استفاده از قابلیت هایی که در استوری وجود دارد می توانید آن را ویرایش و ادیت کنید. همچنین می توانید قبل از اد کردن عکس در استوری از قبل عکس را در نرم افزارهای مختلف و حرفه ای ادیت کنید.

در استوری قابلیت های زیادی وجود دارد که شما با دانستن این قابلیت ها و ترفند ها می توانید عکس هایتان را درهمان فضای استوری ادیت کنید. مثلا می توانید با استفاده از نواری که در بالای آن قرار دارد با استفاده از قلم بر روی عکس ها نقش هایی بکشید. همچنین با وجود قابلیت بومرنگ در استوری می توانید استوری هایی در قالب گیف بسازید و یا با استفاده از قابلیت سوپر زوم بر روی عکس ها و سوژه ها زوم کنید. قابلیت های دیگری از جمله امکان گذاشتن ساعت شمار، کوئسشن باکس، کوییز و… به جذابیت استوری شما می افزاید.

طراحی استوری اینستاگرام
طراحی استوری اینستاگرام

طراحی استوری ها هم مانند پست ها باید طبق یک الگوی خاص و مطابق با طراحی کلی خود پیجتان باشد. مثلا در همه ی استوری ها از یک فونت یا رنگ خاص استفاده کنید یا اینکه می توانید استوری هایی که هرکدام رنگ مشابه دارند را در قسمت جداگانه هایلایت کنید.

افزایش بازدید استوری، افزایش تعامل کاربران در استوری، شانس فروش پیج را افزایش می‌دهید. خرید بسته‌ های خرید ویو استوری فالوکمپ قدم موثری برای پیشرفت پیج اینستاگرام شما است.

طراحی کاور هایلایت اینستاگرام

کاور هایلایت ها باید متناسب با محتوای استوری هایی که هایلایت کرده اید باشد. ابتدا استوری های مربوط به هم را دسته بندی کرده و هرکدام را در هایلایت جداگانه قرار دهید سپس برای هرکدام کاور مخصوص خود را طراحی کنید. توجه کنید که رنگ و فونت کاورها باید مشابه هم باشد فقط عکسی که در آن استفاده می کنید هرکدام منحصر به فرد و متناسب با محتوای هایلایت ها باشد.

اپلیکیشن ها و نرم افزارهای زیادی وجو دارند که می توانید برای ساخت کاور هایلایت از آن ها استفاده کنید. سعی کنید کاور هایلایت ها را خودتان طراحی کرده و متناسب با الگوی پیجتان بسازید و آن ها را از جایی کپی نکنید.

طراحی هایلایت اینستاگرام
طراحی هایلایت اینستاگرام

ساخت کاور ویدئو اینستاگرام

هنگامی که ویدئویی می سازید جدا از اینکه محتوا ویدئویی شما چقدر جذاب است کاور ویدئو در کشاندن مخاطب و تشویق کردن آن به مشاهده ویدئو بسیار اهمیت دارد. اگر کاور مناسبی برای ویدئو خود انتخاب نکنید اینستاگرام خود اولین فریم از ویدئو را به عنوان کاور انتخاب می کند و ممکن است جذابیت چندانی نداشته باشد همچنین ممکن است ویدئو شما با یک صفحه سیاه در اینستاگرام منتشر شود که نه تنها جذابیتی ندارد بلکه افراد از محتوای آن باخبر نمیش وند و میلی به دیدن آن نخواهند داشت.

کاور ویدئو علاوه بر اینکه بیننده را تشویق به دیدن ویدئو می کند توضیحی درباره محتوای ویدئو می دهد و افراد متوجه می شوند که چه چیزی قرار است در این ویدئو مشاهده کنند.

برای ساخت کاور ویدئو از ترکیب عکس و متن استفاده کنید. عکس و یا متن خالی جذابیتی به آن نمی دهد. تیتیری که برای کاور ویدئو انتخاب می کنید باید کوتاه و شامل کلمه کلیدی محتوا باشد. همچنین فونتی که برای کاور ویدئو انتخاب می کنید باید متناسب با فونت سایر ویدئوها باشد. چیدمان طراحی پیج اینستاگرام باید به گونه ای هماهنگ باشد اگر هرکدام از کاور ها رنگ و فونت متفاوت داشته باشند و ساز جداگانه ای بزنند از جذابیت کار شما می کاهد.

ساخت کاور ویدئو اینستاگرام
ساخت کاور ویدئو اینستاگرام

معرفی برنامه طراحی پیج اینستاگرام

برنامه های زیادی وجود دارند که شما می توانید برای طراحی پیج از آن ها کمک بگیرید. با استفاده از برنامه طراحی پیج اینستاگرام می توانید به راحتی با استفاده از گوشی موبایل خود و یا کامپیوتر محتواهای جذاب تولید کنید. چندتا از برنامه های پرطرفدار و مناسب برای طراحی پیج اینستاگرام به شرح زیر است:

طراحی قالب پست اینستاگرام با کانوا (canva)

این برنامه یکی از برنامه های محبوب برای ایجاد طرح های گرافیکی است. و شما میتوانید هرآن چه برای طراحی انواع پسیت ها، استوری اینستاگرام، کاور ویدئو، کاور هایلایت و… نیاز دارید در این برنامه پیدا کنید. امکان دسترسی به انواع قابلیت ها و ابزارهای متنوع شما را قادر می سازد هر ایده ای برای طراحی دارید را بتوانید پیاده کنید.

داشتن بیش از 60 قالب متنوع و فونت های گوناگون بدون محدودیت از دیگر مزیت های آن به شمار می رود. صاحبان پیج های بیزینسی می توانند با استفاده از برنامه کانوا انواع پست های تبلیغاتی را بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای بسازند.

اپلیکیشن کانوا
اپلیکیشن کانوا

طراحی صفحه اینستاگرام با فتوشاپ

برنامه فتوشاپ یکی از برنامه های پرطرفدار در بین کاربران برای طراحی صفحه اینستاگرام می باشد با استفاده از این برنامه می توانید پست های دلخواه خود را  طراحی کرده و کاورها و استوری های جذاب بسازید.

در این برنامه می توانید ابعاد پست و استوری های خود را انتخاب کنید بهترین سایز برای پست اینستاگرام ۱۰۸۰×۱۰۸۰ است. از قابلیت های منحصر به فرد این برنامه شامل:

  • امکان درست کردن قاب برای محتوا ها
  • امکان استفاده از ازار خط برایرسم خط های افقی و عمودی
  • قابلی تاستفاده از ابزار متن و تغییر فونت
طراحی با فتوشاپ
طراحی با فتوشاپ

برنامه ادوب اسپارک Adobe Spark

این برنامه یکی از برنامه های ایجاد تصاویر گرافیکی برای کاربران اندورید است که می توانند در هر زمان و مکان از آن استفاده کنند. با وجود انواع قالب های اماده و ویرایش آن ها می توانید تصاویر دلخواه خود را برای شبکه های اجتماعی و بنرهای تبلیغاتی بسازید. از قابلیت های دیگر این برنامه وجود انواع فیلتر ها و افکت ها، امکان ایجاد تصاویر متحرک، وجود انواع تصاویر و آیکون ها، استفاده آسان، امکان نوشتن متن و تغییر فونت، رنگ آمیزی خودکار، تغییر اندازه تصاویر با سایز دلخواه و… می باشد.

طراحی صفحه اینستاگرام
طراحی صفحه اینستاگرام

طراحی با برنامه designer

این نرم افزار یک نرم افزار حرفه ای برای طراحی لوگو و پوسترهای تبلیغاتی و انواع پست ها و استوری ها برای شبکه های اجتماعی است. این برنامه به شما کمک می کند بدون داشتن هیچگونه دانش قبلی پست ها و استوری های حرفه ای با انواع اشکال و قالب ها طراحی کنید.

می توانید به راحتی عکس ها و ویدئو های خود را در این برنامه وارد کرده متن دلخواه خود را روی آن بنویسید و فونت متن را تغییر دهید. اشکال و فیلترهای دلخواه را به آن اضافه کرده و تغییر رنگ، افکت و… را روی آن اعمال کنید.

این برنامه دارای طرح های آماده و ابزار های حرفه ای برای ترسیم انواع اشکال، طرح ها و نماد ها است.
انتخاب بهترین ترکیب رنگ پیج اینستاگرام

یکی از روش های انتخاب پالت رنگی برای اینستاگرام استفاده از رنگ هایی که در طراحی لوگو وبرند خود استفاده کرده اید. بهتر است در انتخاب رنگ از رنگی استفاده کنید که بیشتر در محیط اطرافتان وجود دارد و با آن ها سروکار دارید. انتخاب ترکیب رنگ شما باید متناسب با محتوای پیج باشد اگر محتوای پیجتان مثلا درباره روانشناسی است باید از ترکیب رنگ هایی استفاده کنید که آرام بخش باشند.

همچنین برای انتخاب بهترین رنگ باید مخاطبان هدف خود را نیز در نظر بگیرید. مثلا اگر بیشتر با خانم ها سروکار دارید بهتر است از تم رنگی صورتی یا بنفش استفاده کنید. استفاده از تم رنگی آبی بیشتر حس آرامش را به مخاطب القا می کند و تم رنگی قرمز بیشتر حس عشق و دوستی را ایجاد می کند و می توانید از آن در کنار رنگ سفید، مشکی یا صورتی استفاده کنید.

طراحی پست اینستاگرام
طراحی پست اینستاگرام

انتخاب فونت فارسی برای اینستاگرام

یکی از راه هایی که به جذابیت پیج شما می افزاید تغییر فونت پست ها استوری ها و بیو پیج است. یا تغییر فونت می توانید نوشته های جذاب تری داشته باشید و یا در صورت نیاز بر روی کلمه ای که تاکید بیشتری دارید آن را پررنگ تر بنویسید.

تغییر فونت فارسی بیو اینستاگرام

برای تغییر فونت فارسی بیو اینستاگرام ابتدا باید اپلیکیشن های موجود برای تغییر فونت را دانلود کنید. سپس در اپلیکیشن متن مورد نظر خود را نوشته و کپی کنید و در قسمت بیو پیست کنید.

تغییر فونت فارسی استوری اینستاگرام

ابتدا باید یک برنامه ویرایش عکس دانلود کرده که امکان تغییر فونت فارسی روی آن وجود داشته باشد. ابتدا عکسی که تمایل دارید آن را استوری کنید در اپلیکیشن باز کنید و با انتخاب گزینه text متن دلخواه را روی عکس بنویسید و فونت آن را تغییر دهید سپس عکس را سیو کرده و در استوری منتشر کنید.

تغییر فونت فارسی در پست اینستاگرام

برای تغییر فونت فارسی در پست اینستاگرام می توانید همان راهی که برای تغییر بیو انجام دادید را به کار ببرید. یعنی نرم افزارهای تغیری فونت را دانلود کرده و با نوشتن متن دلخواه در آن و کپی پیست کردن آن در کپشن پست فونت خود راتغییر دهید. اگر تمایل به نوشتن روی خود پست دارید مراحلی که برای تغییر فونت استوری انجام دادید را دنبال کنید.

بعد از طراحی حرفه ای پیج؛ خرید فالوور اینستاگرام تضمین کننده‌ی افزایش تعداد فالوورهای واقعی شما است.

سخن آخر

همانطور که مطالعه کردید طراحی پیج اینستاگرام نقش مهمی در افزایش جذابیت و افزایش تعداد فالوورهای شما خواهد داشت. هرچه در طراحی پست ها سلیقه بیشتری به خرج دهید مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب می کنید. امیدواریم که راه هایی که برای طراحی پیج اینستاگرام به شما ارائه دادیم مفید بوده باشد. پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید.